UKK

UKK - usein kysytyt kysymykset

 

K: Tuotteen merkki olevinaan Valco, mutta on joku perus ebay kiinaromu mitä markkinoidaan suomalaisen firman nimellä herättääkseen luottamusta asiakkaassa.

V: Kyllä, vastaavia tuotteita löytää yleensä aina myös ulkomaisista verkkokaupoista. Meillä ei ole ainakaan vielä omaa valmistusta. Olemme pieni suomalainen verkkokauppa. Laitamme oman nimen "päälle", koska luotamme myymäämme tuotteeseen.

Vielä rautalangasta. Imatralla tai missään muuallakaan ei ole Valco -tehdasta, jossa valmistetaan myymiämme tuotteita. Ehkä joskus vielä on, jos suunnitelmamme toteutuvat. 

K: Miten kauppa eroaa vaikka siitä, että tilaisin suoraan jostain ulkomailta? Miksi maksaisin teille? Löysin samannäköisen tuotteen Wish.com:ista puolet halvemmalla.

V: Yksinkertainen vastaus olisi, että näin kaupat yleisesti ottaen toimivat. Ne ostavat tuotteita ja myyvät niitä eteenpäin jonkinlaisella katteella.

Me emme ole kuitenkaan ihan tavallinen kauppa.

Pyrimme tilaamaan aina suoraan valmistajalta (ei siis ebaysta tai vastaavasta) ja testaamme tuotteen itse ennen myyntiin laittamista. Ennen kuin tuote laitetaan myyntiin, olemme ostaneet ja testanneet useita vastaavia ja valinneet niistä parhaan. 

Kaupan toimintalogiikka on se, että otamme myyntiin vain tuotteita joita tarvitsemme itse. Jokainen myytävä tuote on siis meillä käytössä, minkä vuoksi voimme neuvoa tuotteen käytössä asiakkaitamme.

Pyrimme laittamaan jokaisen vähänkään monimutkaisemman tuotteen mukaan suomenkieliset käyttöohjeet jotka teemme tai käännämme itse.

Lisäksi meille voi aina laittaa viestiä jos meiltä ostetun tuotteen kanssa on jotain haasteita. Neuvomme mielellämme. Asiakaspalvelu ei pääse ruuhkautumaan kun erilaisia myytäviä tuotteita on sen verran vähän emmekä myy huonoja tuotteita. Jokaisessa myymässämme tuotteessa on ainakin vuoden takuu ja 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Toisin sanoen, kannamme kaiken riskin puolestasi ja teemme asioista sinulle helpompaa. Tästä vaivasta otamme pienen maksun myytävän tuotteen katteessa. Pyrimme silti myymään tuotteet edullisemmin kuin muut kotimaiset kaupat.

Voisimme myydä ebayhintaan jos meidän ei tarvitsisi maksaa veroja ja tulleja (pelkkä ALV lisää 24% tuotteen verottoman hinnan päälle). 

Meistä aika hyvä diili asiakkaan näkökulmasta. Toki jos et halua maksaa luotettavuudesta ja asiakaspalvelusta, et osta.

K: Jos tuotteessanne on alennettu hinta, niin mikä on normaali hinta?

V: Tuotteen hinta on alennettu verrattuna muihin kotimaisiin kauppoihin ja siihen, mihin hintaan sen saa myöhemmin jälleenmyyjien kautta. Hintavertailua voi tehdä esimerkiksi Gigantin tai Verkkokauppa.com:in sivuilta. Ainakin itse vertaamme tuotteitamme lähinnä heidän valikoimiinsa. 

K: Miten tuollainen voi kannattaa, että yhtä tuotetta myydään?

V: Ei tämä vielä olekaan mikään kultakaivos, mutta kauppa on yrittäjävetoinen ja kiinteät kulut ovat pienet. Pitemmän aikavälin tavoitteena on saada omaa valmistusta ja maahantuoda isoja eriä myös jälleenmyyjille myytäväksi.

Yhden tuotteen verkkokaupasta näkee hyvin mikä tuote käy kaupaksi, joka on myös hyvä argumentti myydessä jälleenmyyjille.

K: Kuka toimittaa myytävät tuotteet? Kuitenkin vain tilaatte sitten ebaystä suoraan asiakkaalle kun joku ostaa teiltä ja kynytätte välistä.

V: Toimitamme kaikki tuotteet asiakkaalle itse. Prosessi menee kutakuinkin näin: 

  • Valmistajalta tilataan erä tuotteita meidän varastoomme
  • Tuotteista maksetaan vaaditut verot ja tullimaksut
  • Saapunut lähetys tarkastetaan, että saatiin mitä tilattiinkin
  • Erä myydään verkkokaupassa pois
  • Tilaukset toimitetaan asiakkaille
  • Myymättä jääneet kärrätään Imatran kaatopaikalle (ei kirjaimellisesti)

K: Mitkä maksutavat käyvät kaupassa? 

V: Aikalailla kaikki paitsi Bitcoin (ei ainakaan vielä). Voi maksaa luottokortilla, laskulla, osamaksulla, pankin kautta jne.