Postin lakosta huolimatta paketit kulkevat toistaiseksi suht normaalisti. Jos AKT menee lakkoon, niin sitten ei kulje millään.

Uusi ilme, vanhat kujeet!

Uusi Valco on nyt ollut pystyssä jo pian kaksi vuotta ja menestynyt huomattavasti paremmin kuin alkuperäinen kaimansa. Siihen tosin ei paljoa vaadita, koska demareiden lempilapsi teki aikanaan lähes miljardin markan tappiot muutamassa vuodessa. Nykyrahassa se vastaa kutakuinkin Roope Ankan omaisuutta.

Meidän Valco taas on kasvanut kohisten ja tuottanut huimat, useiden eurojen voitot. Koska alun perin lähdimme tätä tekemään verrattain ”rajallisin resurssein”, ei yrityksellä ollut varsinaista yritysilmettä tai liikemerkkiä. Logo oli vain jollain fontilla nopsaan tehty rävellys. Ei varsinaisesti siis eronnut monestakaan uudesta yrityksestä.

Koska yritys kasvaa nopeasti - itselläkin ollut kasvua 80 kilosta yli 90 kiloon - ja tavoitteet ovat korkealla, päätimme sisäisesti panostaa myös yritysilmeeseen, joka vastaisi megalomaanista yritysvisiota, minkä olemme päissämme kehitelleet.

Yritysilmeen suunnitteluun palkkasimme Suomen ylivoimaisesti parhaan suunnittelijan (jonka tunsimme). Jarkko Ruutikainen on aidosti monipuolinen huippuartisti, joka on tehnyt monipuolisesti graafista suunnittelua aina formulakuskien kypärämaalauksista makkarapakettien suunnitteluun.

Lisäksi Jarkko on äärimmäisen hyvä tyyppi. Suosittelemme kaikkia käyttämään Jarkon palveluita. Jarkko ei ole tuo vanha aasialainen mies mikä oli ehkä Facebookin esikatselussa. Jarkko näyttää tältä:

 Jarkko Ruutikainen

Ohjeistimme Jarkon hyvin tarkasti, niin kuin tällaisessa yrityksen kannalta merkittävässä projektissa kuuluu tehdä. Liikemerkin piti olla ”hieno” ja kuvastaa yrityksen toimintaa: ”me myydään kaikenlaisia juttuja, niin olisi hyvä, kun se liittyisi niihin”. Lisäksi logo pitää olla ”selkeä, mutta ei liian simppeli” ja tietysti ”siistin näköinen”.

Sekä liikemerkissä että logossa oli mielestämme tärkeää se, että ”olisi kiva, jos ne näyttäisivät hyvältä paketin kyljessä”. Tämän tarkan ohjeistuksen ja ”suuren palkkion” motivoimana alkoi Jarkko työhön.

Hitusen myöhemmin Jarkolta tuli ensimmäinen luonnos liikemerkistä, joka kuvastaa artistin mukaan piirisarjoista muodostuvaa V-kirjainta ja kylkeen tuli vielä yksinkertaisuudessaan äärimmäisen loistava Valco -logo.

Jarkon suunnittelema alkuperäinen logoTämä oli siis Jarkon alkuperäinen ehdotus

Annoimme Jarkolle asiantuntevaa palautetta: ”Tämä logo on ihan hyvä, mutta tässä toisessa ei ole semmoista jotain mitä me nyt haetaan”.

Tämän jälkeen joku huomasi, että ”Höhö, nämä niinkuin panee tässä – piirrä tuolle tissit niin se on hyvä”. Ammattilaisena Jarkko vaihtoi väriä vaalean kautta tummanpunaiseen ja takaisin, minkä jälkeen hän teki työtä käskettyä. Näin Valcon uusi, uljas liikemerkki oli valmis.

Valcon uusi logo ja liikemerkkiLopullinen versio

Nyt vaihtui vain logo sivuilla, mutta jatkossa tulemme käyttämään uusissa tuotteissa ja kotisivuilla uutta ilmettä. Luonnollisesti logon ja liikemerkin mukana tuli myös kaikki muu yritysilmeeseen liittyvä aina fonteista väreihin ja kattava grafinen ohjeisto, mutta turhaan niitä tässä alkaa avaamaan. Ei kukaan meidän asiakkaistamme tajuaisi kuitenkaan. Uudet kotskasivut on työn alla, ne tulee kun on valmiit.